Tények az ízületi gyulladásról

Általános tévhit, hogy az ízületi gyulladás kizárólag az idős emberek betegsége, az alattomos kór ugyanis nem válogat. Egy kis odafigyeléssel azonban megóvhatjuk porcaink, és ízületeink egészségét. A következő hasznos információkkal, és egy kis odafigyeléssel csökkentheti a betegség kialakulásának kockázatát.

Tények az ízületi gyulladásról

A fiatal szervezetet sem kíméli a kór

Sokak szerint ízületi gyulladástól csak idős emberek szenvednek, ez azonban óriási tévedés. Az igazság ugyanis az, hogy az alattomos betegség kortól és nemtől független: egyes felmérések szerint az ízületi gyulladástól szenvedők 60 százaléka 65 évnél fiatalabb. Tény, hogy az idült csontbetegségtől és ízületi gyulladástól szenvedők többsége 40 év feletti, ám a krónikus ízületi fájdalom – amely főként a kéz- és lábfejekben jelentkezik – már a 20-30 év közötti fiatalokat sem kíméli.

 Az elhízás is okozhat ízületi fájdalmakat

Jó hír a túlsúlyos embereknek, hogy már néhány fölös kilogramm leadásával is lehet csillapítani az ízületi fájdalmakat. Sétálás közben a térdekre a testsúly háromszorosának megfelelő erő hat, így már 10 fölösleges kilogramm leadásával is jócskán megkönnyíthetjük a térdre, illetve az ízületekre nehezedő feladatokat.

 Az ujjtördelés nem okoz ízületi problémát

Egy kutatás szerint az ujjtördelés nem okoz ízületi problémákat, csupán egy rossz szokás, amelyről minél előbb érdemes leszokni. Már csak azért is, mert az ujjtördeléssel gyengítjük kezeink fogó-erejét.

 Az egyedüllét fokozhatja a fájdalmakat

Társas lényekként nemcsak örömünket, hanem fájdalmunkat is meg kell tudnunk osztani más emberekkel. Sokszor már attól is könnyebben viseljük el fájdalmunkat, ha beszélünk róla. Nyilván ettől nem fog elmúlni a betegségünk, de lelki egyensúlyunk nagyban hozzásegíthet gyógyulásunkhoz is.

 Omega 3 zsírsavval az ízületi fájdalmak ellen

Számos kutatás bebizonyította már, hogy jelentősen enyhíthetünk ízületi fájdalmainkon, ha hetente legalább egyszer halat – s ezáltal a benne található omega 3 zsírsavat – fogyasztunk.

 

 

(Kósa-Boda Veronika, Dr. Lesznyák Judit, forrás: healthyliving.msn.com)

2013. 05. 27.

« Vissza a kezdőlapra

Porckopás fiataloknál

A rendszeres sportolás jelentős szerepet tölt be a porckopás kialakulásának megelőzésében, azonban fontos, hogy mindezt körültekintően végezzük. Ha túlterheljük ízületeinket, jelentősen megnöveljük a sérülések kialakulásának esélyét, és akár már fiatalon a porckopás problémájával találhatjuk szemben magunkat.  Mit tehetünk ellene?

Olvasson tovább...

DONA 45 év felettieknek

A térdízületi porckopás kezdeti, panaszmentes, illetve enyhébb panaszokkal járó stádiuma évekig, esetleg évtizedekig is eltarthat, ezért kézenfekvő, hogy már az enyhébb panaszok megjelenésekor érdemes a porckopást kezelni. Ilyenkor a röntgenfelvételeken általában még nem látható semmilyen, porckopásra utaló jel, mert ezek többnyire később alakulnak ki. A Dona szedése már az első panaszok megjelenése után hasznos lehet. Az alábbiakból megtudhatja, a készítmény hogyan nyújt hatékony védelmet ízületeinek. 

Olvasson tovább...

Melyik Dona terméket válasszam?

A Dona glükózamin-szulfátot tartalmazó készítmény, többfajta kiszerelésben kerül forgalomba. Az egyes kiszerelések között számos szempont alapján választhatunk… 

Életmód

A térdízületi gyulladás nem válogat, így életmódtól függetlenül Önt is érintheti a probléma. Életkortól és életstílustól függően választhat többféle Dona termék közül, s hogy mégis melyik az Önnek való? Kiderül cikkünkből!

Kapcsolat


A weboldalt a MEDA Pharma Hungary Kft. támogatja. További információ kérhető: cím: 1139 Budapest, Váci út 91.
e-mail:dona@meda.hu
Tel.: (1) 236-3410
Fax: (1) 236-3419 http://www.meda.hu Utolsó változtatás dátuma: 2016. 06. 04.